מה זה ביטוח תכולה?

יש שלושה סוגים עיקריים של ביטוח דירה: ביטוח מבנה, ביטוח תכולה וביטוח צד ג'. ביטוח מבנה נוגע לכל מה שמחובר באופן קבוע לבית, קירות, רצפה, תקרה, מרפסת, צנרות וכן הלאה. ביטוח תכולה מכסה אותנו בכל הנוגע לפריטים אשר נמצאים בבית כמו ריהוט, מוצרי חשמל ועוד פריטים אשר סנטימנטליים עבורנו. ביטוח צד ג' נוגע למקרה בו מישהו נפגע במבנה שלכם, במקרה זה הינכם מוגנים מפני תביעות.

 

ביטוח תכולה הינו קריטי לכל מקרה של גניבה, שריפה או נזקים אשר נגרמו בשוגג. ניקח דוגמא אשר נוגעת למקרים קיצוניים אשר דומים לביטוח דירה, במקרה בו נשרפו רהיטים בשווי מיליוני שקלים באיקאה. במקרה כזה אם נשווה את העסק למבנה בו אנו גרים ויש לנו ציוד בשווי של כמה עשרות אלפי שקלים, אם חלילה פרצה שריפה ואין לנו ביטוח אנו לא נקבל פיצויים. לכן, ביטוח תכולה הינו ביטוח שכל בעל דירה חייב להחזיק בו.

 

על מה ביטוח תכולה אינו מכסה אותנו?

ביטוח תכולה אינו מכסה אותנו מפני נזקי גוף של צד ג', וכמו כן אינו מכסה אותנו במקרה בו נוצר נזק בחלקים מהבית עצמו, חלקים קבועים. כאשר יש לנו רק ביטוח תכולה והתחוללה שריפה במבנה שלנו אנו נהיה זכאים לקבל פיצויים בגין כל הפריטים אשר ניזוקו, אך לא נקבל פיצוי עבור חידוש הקירות, רצפה וכן הלאה. לכן אנו תמיד ממליצים לבטח את המבנה שלכם גם בביטוח מבנה וגם בביטוח תכולה. ביטוח צד ג' בעינינו הוא גם קריטי והוא לא יקר, לכן מומלץ גם אותו להוסיף לפוליסה שלכם, במיוחד כאשר אתם מארחים בתדירות גבוהה.

 

האם ביטוח תכולה משתלם לנו?

מעטים המקרים בהם ביטוח תכולה אינו משתלם. בסופו של דבר המחיר נקבע בהתאם לערך החפצים שיש לכם בבית. אם יש לכם ספות בשווי של עשרות אלפי שקלים הביטוח יהיה בהתאם. כמובן שבמחיר כזה אתם חייבים לבטח את התכולה שלכם. יש מקרים חריגים בהם אנו לא היינו בוחרים לבטח ביטוח דירה זה, במקרים בהם אין לנו למעשה פריטים יקרים בבית.

 

דרך איפה הכי מומלץ לבטח את הדירה שלנו?

ביטוח דירה בין אם הוא תכולה, מבנה, צד ג' או שלושתם עושים רק דרך חברה מקצועית אשר מציעה לכם פוליסה משתלמת. כיום יש חברות רבות בשוק והבחירה לא פשוטה. בדיוק בגלל הסיבה הזאת אנו ממליצים לכם לפנות לביטוח דירה אונליין. ביטוח דירה אונליין מתבצע לרוב באתר ניטרלי בו אנו יכולים לצפות בכל ההצעות שיש לחברות הביטוח להעניק לנו ומתוכן נבחר את החברה המשתלמת ביותר. המחיר של הפוליסה מאוד משתנה, זה תלוי במקום בו אתם נמצאים, בסוג החפצים שיש לכם בבית וכמו כן, גם בכם. סביר להניח שהמחיר אותו ישלמו שותפים צעירים יהיה יקר יותר מאשר זוג מבוגרים.

 

 

לפרסום כתבה, השאירו פרטים