מהי סביבת פיתוח וכיצד היא עוזרת לבנית אתרים?

כאשר אנו מבקשים לבנות או לפתח אתר אינטרנט, אנו עוברים שלבים רבים. אנו מתכננים, מבצעים אפיון, עוסקים בבניה טכנית ובחלק העיצובי, הכולל את התמונות, הפונטים, הכפתורים וכד'. אלא שחשוב לדעת, שמאחורי כל הפעולות האלו עומד למעשה קוד הפיתוח של האתר. אין זה משנה עם בחרתם קוד פתוח כמו ג'ומילה או וורדפרס או אחד מן הקודים הסגורים, הרי שבלי קוד אתר, שהוא בסה"כ שורות-שורות של מחרוזות, מילים ומספרים, הבנוי, מתוכנן ומותאם עבורכם- האתר שלכם לא יהיה מושלם.

הקוד, שיכול להיות בנוי ממספר שפות תכנון כמו HTML או  JavaScript , PHP ואחרים, הינו לעיתים סבוך, ארוך, מסורבל ומורכב, ויש לכתוב אותו באופן מותאם עבורכם ובצורה נוחה, מהירה, יעילה ומיטבית. כאן נכנסת לתמונה סביבת הפיתוח במטרה לסייע.

מהי סביבת פיתוח?

סביבת פיתוח או בגרסתה המתקדמת יותר 'סביבת עבודה משולבת' – IDI, הינה תוכנה המספקת את כל הנדרש למפתחי האתר וכותבי הקוד, לצורך העבודה על פיתוח האתר. יש המציגים אותה כארגז חול ובו כלים, מכשירים ומתרנים שונים, לעיצוב ובניית כל מה שנרצה. בסיבת הפיתוח ניתן למצוא עורכי קוד מקור וכתבנים, מהדרים מפרשים ומתורגמנים, אובייקטים, מערכות הבניה, מערכות לאיתור באגים ותקלות, כלי ניהול גירסאות ויישומים נוספים, אשר מטרתם היא סיוע בתהליך כתיבת הקוד והתכנות של האתר הנבנה. 

מתי עושים שימוש בסביבת פיתוח?

סביבת הפיתוח נדרשות הן למערכות וקוד של 'צד השרת', העוסק בפעולות המבוצעות מכיוון השרת לאתר שלנו וכחלק מפיתוח ממשק מתאים והן לכל נושא כתיבת הקוד  והפיתוח 'צד הלקוח', אשר מטרתם לקיים פעולות בדפדפן, כתגובה לדברים הנשלחים אלו מן השרת.  

סביבות הפיתוח קיימות הן בצורתן הטקסטואלית והן בתצורות סביבת פיתוח גרפית, אשר הקוד בה נכתב ע"י עזרים גרפיים וחזותיים. סביבות פיתוח רבות, מסייעות למפתחים בכך שהן יודעות להשלים אוטומטית שורות קוד, להדגיש תחביר ולהתריע בזמן אמת על שגיאות בקוד, דבר המביא לחיסכון רב בזמני הפיתוח.

באיזו סביבת פיתוח לבחור?

למעשה, לא קיימת סביבת פיתוח אחת ויחידה אלא ניתן למצוא מגוון רחב מאוד של סביבות פיתוח, ביניהם למשל VISUAL WEB DEVELOPER EXPRESS , Eclipse, Visual Studio  וכאמור עוד רבות אחרות. לכל סביבת פיתוח היתרונות, החסרונות והפתרונות שהייחודיים שהיא מציעה וכמובן, שישנם סביבות פיתוח שונות שייעודיות לשפות תכנות שונות.  חלק מסביבות הפיתוח ניתנות להורדה בחינם ואחרות עולות כסף, במחירים משתנים.

סביר להניח, שאם האתר שלכם הוא קצת יותר מ"פשוט", תזדקקו לפעול עם כמה סביבות פיתוח במקביל או עם סביבת פיתוח בעלת יכולות משודרגות. כמובן, שאם יש לכם ידע טכני וידע בכתיבת קוד, תוכלו לבצע את הפיתוח בעצמכם, אולם אם לא, מומלץ לחבור לחברת בניית אתרים מיומנת, היודעת לעשות שימוש בסביבות פיתוח רבות, וכל זאת לצד עבודה מקבילה מצדם על המחקר, האפיון, העיצוב, הניהול והקידום של האתר עצמו.

'ירדן דיגיטל' הינה סוכנות דיגיטל מהמובילות בישראל ומומחית בפיתוח ובניית אתרים. אנחנו לא ONE MAN SHOW. אנחנו ממעניקים לך צוות מומחים שלם, בו לכל אחד התמחות ייעודית: מחקר, תכנון, עיצוב, פיתוח, כתיבת תוכן וניהול- כדי שהאתר שלך יהיה ברמה אחרת.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים