מהו ביטוח שיניים ומה הוא כולל?

האם תהיתם או התלבטתם בינכם לבין עצמכם לגבי ביטוח שיניים? האם שאלתם עצמכם מה הוא כולל? כמה יעלה לכם לבצע ביטוח כזה והאם הוא משתלם? בכל יום, יותר ויותר אנשים מבינים את החשיבות של ביצוע טיפולי שיניים יקרים אך נחוצים בידי מומחה אך לא לכולם יש את היכולת הכלכלית לכסות אותם. ננסה לעשות קצת סדר באי הבהירות הקיימת סביב נושא זה

 

בתקופה האחרונה אנו רואים ניסיונות שונים להוזלה של טיפול בידי אורתודנט מומחה או כל בעל מקצוע הקשור ברפואת שיניים. רבים טסים לטורקיה, מולדובה, אוקראינה ומקומות שונים בעולם על מנת לחסוך עלויות של אורתודנט או השתלות, שיכולות להגיע לסכומים גבוהים מאוד.

אנשים לוקחים ימי חופש, ימי מחלה, מזמינים טיסה וכל זה כדי לחסוך סכומים מסוימים, רק שלא תמיד מדובר בחיסכון, ולפעמים מצטערים אחר כך. אחת החלופות היא ביטוח שיניים. ביטוח שיניים הוא ביטוח המכסה למעשה טיפולי שיניים שונים כולל טיפול בידי אורתודנט מומחה. חלק מטיפולי השיניים הם טיפולים יקרים מאוד אשר אינם מתאימים לכל כיס וחלקם אף דחופים במיוחד. לשם כך הוצאו ביטוחי השיניים אשר עשויים להוזיל משמעותית את הטיפול בארץ.

 

מהו ביטוח שיניים?

ביטוחים הינם תחום רחב בעל מטרה אחת – לתת לנו גב כלכלי למקרים בהם אין לנו את היכולת לשלם עבור הוצאות גבוהות פתאומיות. כפי שאנחנו בוחרים לבטח את הרכב ואת הבית שלנו, רבים בוחרים לבטח את השיניים שלהם. אם ניקח לדוגמה שחקני כדורגל – הם מבטחים במיליוני דולרים את הרגליים שלהם בדיוק למקרים כאלה. למקרה שבו ייפגעו ולא יוכלו עוד להשתמש ברגליהם כפי שהשתמשו בהן בעבר, שכן זהו הרי המקצוע שלהם – הם משתמשים בהן מדי יום לפרנסתם. אם כן, ביטוח שיניים הינו ביטוח מוכר אשר קיים בכל חברות הביטוח. לא דרוש הרבה כדי לרכוש ביטוח מן הסוג הזה. הביטוח משתנה בהתאם למסלול שאנחנו בוחרים בו. ברוב המקרים טיפול בידי אורתודנט מומחה יהיה במסלול הביטוחי.

 

מתי מפעילים את הביטוח?

הביטוח יופעל במקרים בהם נזקקים לטיפול שיניים. כאשר אנחנו מגיעים לביצוע טיפול בידי אורתודנט מומחה לדוגמה, אנחנו נבחר להפעיל את הביטוח. הביטוח לרוב יכסה את הטיפולים השונים שאנחנו גם ככה מעוניינים לבצע. חשוב להבין שמדובר בטיפולים החשובים ביותר. חוץ מטיפול בידי אורתודנט מומחה, הביטוח כולל גם בדיקות, סתימות וצילומי רנטגן לרוב. לפעמים הביטוח יכלול אפילו את טיפולי החירום הדרושים ולא יהיה מותנה בגיל. הביטוחים הללו לא מותנים ברוב המקרים בבדיקות מקדימות ואינם מחייבים תקופות המתנה ארוכות או השתתפות עצמית גבוהה.

לכן כפי שאתם יכולים להבין, מדובר בביטוח חשוב במיוחד משום שאחד הכאבים שמפריעים ביותר לכל אדם הוא כאב שיניים. למקרים כאלה שבהם אנחנו זקוקים לטיפול בידי אורתודנט מומחה נזדקק לביטוח. הביטוח בסופו של דבר יכול לחסוך לנו המון כסף, ובעיקר לכסות סכומים שאנו לא יכולים לעמוד בהם באותו הרגע. לכן ישנה חשיבות רבה לביטוח השיניים וכן לביטוחים באופן כללי. טיפולי השיניים אינם זולים ואינם תמיד נוחים לכל כיס. לשם כך בדיוק הביטוחים קיימים – כדי למנוע מאיתנו זמן המתנה ארוך לצד הוצאה גבוהה. 

 

לפרסום כתבה, השאירו פרטים