כתר זירקוניה – הכתר החדש

כמו בכל דבר בעולמינו, גם עולם רפואת השיניים זוכה לפיתוחים טכנולוגיים שמשאירים חותם משמעותי על הדרך בה אנו מטפלים בבעיות שונות. כתרים הם לא תופעה חדשה, ואחוזים גדולים של האוכלוסייה בעולם בכלל ובישראל בפרט מסתובבים עם כתרים בפה. ההבדל הוא ברמתו ואיכותו של הכתר, וכאן הטכנולוגיה משחקת תפקיד. כתר זירקוניה הוא היהלום שבכתר, והבחירה בחומר הייחודי הזה היא לא מקרית כלל.

הכתרים המסורתיים, הישנים יותר, היו רובם ככולם כתרי מתכת. “שיני זהב" כפי שאנו מכירים הם כמעט נחלת העבר, והמראה השונה שלהם לצד העלות שלהם הפכו אותם לפחות אטרקטיביים. היתרון של הזהב, ושל מתכות אצילות אחרות, הוא שהן אינן מעוררות תגובה במפגש עם הגוף החי, כך שאין תופעות לוואי ודחייה של הכתר. ובכל זאת, צבע המתכת אינו מזכיר כלל וכלל את צבע השן המקורית, ובשימוש במתכת שאינה אצילה במאה אחוז ישנה נטייה לפגוע בגוון גם של כתרי מתכת שכוסו בחרסינה.

 

היתרונות של כתר זירקוניה

כתר זירקוניה מציע פיתרון עם  יתרונות חשובים, כאשר שניים מהם הינם:

  • עמידות – חומר דמוי יהלום כבר אומר את הכול, הזירקוניה חזקה בצורה יוצאת דופן, כך שהכתרים מזירקוניה נוטים להחזיק מעמד בצורה יוצאת מגדר הרגיל, לא להיסדק, לא להישבר, ולשרת את המטופל לאורך כל חייו, גם בלעיסת המאכלים הקשיחים ביותר, כגון תפוחים.
  • מראה – שיניים הן כלי עבודה, כלי להישרדות, אבל בה בעת יש לזכור כי הם גם משהו אסתטי, משהו נאה, והמראה החיצוני משפיע גם על ההישרדות שלנו, הישרדות והצלחה חברתית. ביטחון עצמי, קבלה בחברה וכיו"ב, כל אלו נשענים בין היתר על אסתטיקה, ומראה כתרי הזירקוניה פשוט טוב.

 

זירוקניה – כשהמדע פוגש את הפה

אחד הפיתוחים המרשימים והמתקדמים ביותר בעולם הכתרים הוא הזירקוניה, יורש העצר המוצלח של כתרי המתכת. נכון, כיום עדיין מהווה המתכת בסיס לכתרים רבים בעולם, אך המגמה הטכנולוגית היא לעבר פיתוחים יעילים יותר, ונראה שאנו עושים צעדים משמעותיים לסילוק המתכת מהפה.

כתר זירקוניה הינו כתר העשוי מחומר שמשמש לא רק את עולם רפואת השיניים, והעמידות שלו, בדומה ליהלום, הופכת אותו לאטרקטיבי במיוחד. השקיפות היחסית תורמת לבחירה האסתטית, והחוזק הטבעי שלו תומך בבחירה שלו כשן, כל זאת לצד העובדה שממש כמו מתכת אצילה, הוא לא מעורר כל תגובה של הגוף, ומתיישב באופן מושלם כשתל.

השקיפות היחסית של הזירקוניה לצד הנטייה של החומר להחזיר אור, ממש כמו השיניים שלנו, הופך אותו לחומר מושלם לכתרים. הוא בעצם מדמה את ההתנהגות של שן טבעית לחלוטין, כך שאפילו בבחינה מקרוב קשה מאוד להבחין כי לא מדובר בשן טבעית לגמרי.

רופא השיניים שלכם ימליץ לכם על כתר זירקוניה כמעט בכל המצבים בהם נדרש כתר, ובעיקר, כמובן, כאשר מדובר בכתר לשיניים קדמיות ואחוריות, כלומר השיניים הוויזואליות (אסתטיקה) והשיניים הטוחנות (ללעיסה וטחינת המזון).

לפרסום כתבה, השאירו פרטים