הדרכות כיבוי אש לעובדים – למה חובה לבצע אותן?

תדמיינו לכם מצב שבו פורצת שריפה במקום העבודה שלכם – מי אמור לתפעל את המצב? העובדים הם אלה שאמורים לספק את המענה הראשוני במקרה של שריפה. אם העובדים לא יהיו מוכשרים לבצע את המענה הראשוני, המצב עשוי להיות חמור מאוד. זוהי הסיבה שבגללה הדרכות כיבוי אש לעובדים זוהי חובה ולא רשות מנקודת המבט שלכם. בתור מעסיקים אתם צריכים לצאת מנקודת הנחה כי כל אחד מהעובדים יודע מה לעשות במקרה של שריפה.

 

התגובה הראשונית – החשובה ביותר

עד שכוחות הביטחון יגיעו עשויים לעבור כמה דקות מורטות עצבים. בזמן הזה תרצו לדעת כי אתם מספקים את המענה ההולם לשריפה שעשויה להשתולל. התגובה הראשונית שאותה אמורים לספק העובדים היא החשובה ביותר. ברגע שהם עברו את ההדרכה הנדרשת הם יבצעו את המשימה כמו שצריך. התגובה שלהם תהיה תגובה אפקטיבית שתימנע את התפרצות השריפה. פתאום תוכלו להבין כי המצב נמצא בידיים שלכם, ותוכלו לשלוט עליו עד להגעת כוחות הביטחון.

 

תשמרו על חיי העובדים והלקוחות

שריפה היא לא דבר של מה בכך, ואסור לכם להתייחס אליה בצורה לא רצינית. על מנת שתוכלו להשאיר את השליטה בידיים שלכם יהיה עליכם להתייחס לשריפה כראוי. אומנם התקווה היא שלא תצטרכו להתמודד איתה, אך עדיין חובה עליכם להכין את עצמכם לקראתה. כאשר העובדים שלכם יעברו הדרכה מסודרת תוכלו לשמור על חיי אדם. על חייהם של העובדים ועל חייהם של הלקוחות, כך שאתם עשיתם את המקסימום מבחינתכם. הרי לא תרצו לדעת כי במקום שלכם קופחו חיי אדם.

 

לדאוג שהעסק לא ייפגע

בניית תוכנית לניהול הבטיחות ביחד עם הדרכת עובדים יאפשרו לכם לדאוג לעסק שלא ייפגע. הרי אם העסק ייפגע כתוצאה מהשריפה זוהי עשויה להיות מכה שתתקשו מאוד לקום ממנה. ברגע שאתם מוכנים לתרחיש הזה, תוכלו לדעת כי הפגיעה בעסק תהיה פגיעה מינורית. ברגע שהתוכנית שבניתם תהיה סדורה והעובדים יעשו את מה שהם נדרשים לעשות לא תרגישו את הפגיעה. תוכלו אפילו כבר ביום שלמחרת להמשיך את העבודה בדיוק מהמקום שבו הפסקתם אותה.

לפרסום כתבה, השאירו פרטים