ביטוח חובה – המחיר הוא חשוב, השירות לא פחות!

בעלי רכבים הנדרשים לרכוש פוליסת ביטוח רכב, בין אם זה לרכב חדש או משומש, בין אם זו בפעם הראשונה או לצורך חידוש פוליסה ישנה, מעדיפים להתמקד בהיבט של מחיר הפוליסה. כלומר, הם יבחנו את הפוליסה המוצגת בפניהם על בסיס המחיר שהם יידרשו לשלם אל מול הכיסויים שיקבלו עבורו.

ישנה חשיבות גדולה לעלויות הפוליסה, אך הן לא הדבר היחיד שאמור להשפיע על ההחלטה אצל איזו חברה מומלץ לקנות ביטוח רכב. מעבר לשאלת העלויות, יש גם את שאלת תנאי מימוש הפוליסה ובדגש על שאלת השירות והאמינות של החברה. זה נכון בכל אחד מהרכיבים של פוליסת ביטוח רכב ובפרט כשמדובר על ביטוח חובה.

כידוע, כל בעל רכב בישראל חייב להחזיק ביטוח חובה על מנת שיוכל לנהוג באופן חוקי. רכיב זה מכסה את מפני מקרים בהם נגרם נזק פיזי או נפשי לנהגים, נוסעים, הולכי רגל ועוברי אורח בעקבות תאונה עם הרכב. כלומר, אם עשינו תאונה ופגענו במישהו, במקום שנשלם מכיסנו את הוצאות הטיפול בו, חברת הביטוח תשלם על כך בהתאם לתנאי הפוליסה.

כל חברת ביטוח רשאית לקבוע את המחיר של ביטוח חובה על פי מאפיינים מסוימים, אך עליה לעמוד ברף מקסימאלי ומינימלי שהמדינה קבעה. חברות הביטוח עדיין יכולות להתחרות על הלקוחות ולהציע להם פוליסות משתלמות, הרבה פעמים קיימים מבצעים ברכישת חבילה עם ביטוח מקיף או צד ג'.

 

מדוע חשוב לבדוק את איכות השירות ועל מה צריך לשים דגש

אם, חס וחלילה, נצטרך להיעזר בשירותיה של חברת ביטוח במקרה של מימוש פוליסת ביטוח רכב ובפרט ביטוח חובה, נרצה לקבל שירות מהיר, איכותי, בהתאם למה שהובטח לנו בפוליסה, ובאופן שלא יהיה מסורבל ולא ידרוש מאיתנו לבזבז זמן יקר (שעלול לגבות מאיתנו גם מחיר כלכלי).

איכות השירות ישפיע על האופן בו נוכל לקבל מחברת הביטוח את מה שהובטח לנו ועבורו אנחנו משלמים, בצורה הטובה ביותר. לכן יש חשיבות לבדוק לא רק את העלויות, אלא מעבר לכך.

 

מאפייני שירות שחשוב לבדוק

  • אמינות
  • זמן תשלום תביעות
  • חוות דעת באופן כללי
  • זמינות החברה, בפרט במקרי חירום, ומהירות השירות
  • מהירות ביצוע תשלום החזרים כספיים
  • כלים דיגיטליים שעומדים לרשות החברה והמענה הניתן בהם (אתר אינטרנט, רשתות חברתיות, אפליקציה)
  • זמינות ומהירות מענה טלפוני
  • התנהלות מול איש קשר ישיר מטעם החברה

 

כיצד רוכשים ביטוח חובה בצורה חכמה

הדרך הבטוחה ביותר לרכוש ביטוח חובה לרכב, מתחילה בהשוואה, אתר מומלץ להשוואת מחירים הוא האתר של Wobi. המנגנון שלהם מאפשר לקבל הצעות מחברות שונות בזמן אמת, להשוות ביניהן, לבחון כל חברה על פי העלות והתנאים, ואז להחליט איזו מבין ההצעות משתלמת עבורנו. הצעה צריכה לכלול מחיר אטרקטיבי, תנאים אידיאליים. תחום הביטוח הוא תחום מפוקח, יוצאים מדי שנה מדדים מגופים ממשלתיים לגבי איכות השירות ומידת שביעות הלקוחות של חברות הביטוח, לאחר שמשווים את התנאים והמחיר, אפשר בנוסף להיכנס לאתרים כמו משרד האוצר או לחפש באינטרנט מידע לגבי מדדי שירות שיכולים להיות לכם רלוונטים כמו חברת הביטוח שמשלמת תביעות הכי מהר וכד' ולקבל תמונה מלאה לגבי חברת הביטוח ולקחת את זה בחשבון בבחירת חברת הביטוח בה נרצה לבטח את הרכב.

ביטוח חובה

לפרסום כתבה, השאירו פרטים

ביטוח חובה