ביטוח דירה – לא סומכים על המזל, עושים ביטוח

אין ספק שדירה היא הנכס החשוב והמשמעותי ביותר שעומד לרשות כל אחד מאיתנו. מעבר להיותו בית בו אנחנו לנים, אוכלים, מגדלים את ילדינו ומבלים בו את מרבית זמננו, הרי שזה נכס עבורו שילמנו לא מעט כסף והשקענו בו לא מעט משאבים וזמן. אנחנו נרצה לשמור עליו ועל תכולתו, שלא ייגרם לו שום נזק.

מאחר ואנחנו לא יכולים למנוע מדברים מסוימים להתרחש, הרי שאנחנו צריכים לייצר לעצמנו כלים מספיק חזקים ואיכותיים בשביל שנוכל להתמודד עם בעיות שעלולות להתפתח. בין אם זה נזקים לדירה ובין אם זה נזקים לתכולה שלה.

אחד הכלים הטובים והחשובים ביותר שעומדים לרשותנו הוא ביטוח דירה. בדיוק כפי שאנחנו רוכשים ביטוח רכב, כך עלינו לדאוג שיהיה לנו ביטוח דירה, למקרה שחס וחלילה יקרה משהו. אנחנו נשלם על הביטוח מדי שנה והוא ישרת אותנו לצרכים שונים.

חשוב לציין, מי שנוטל משכנתא מהבנק מחויב לרכוש ביטוח משכנתא שכוללת אלמנט מסוים מתוך ביטוח דירה, אך במקרה כזה הוא לא המוטב אלא הבנק, והביטוח גם איננו כולל את כל המרכיבים שהוא צריך. לכן חשוב לעשות ביטוח דירה שיקיף את כל מה שהוא צריך.

מה זה ביטוח דירה ומה הוא כולל?

ביטוח דירה כולל בתוכו שני מרכיבים, ביטוח מבנה וביטוח תכולה. שניהם ביחד אמורים להתייחס לכל מה שכוללת הדירה ולכל מה שהיא משקפת עבורנו.

ביטוח מבנה מתייחס לעצם הדירה וכן לאחוז יחסי מהשטח המשותף במידה ומדובר על דירה בבניין מגורים משותף. הביטוח מתייחס למערכות פנימיות וחיצוניות שנמצאות במבנה ולנזקים נראים או לא נראים לעין. קרי, נזקי צנרת, חשמל, גז, מים, שריפות, אסונות טבע ועוד. הפוליסה מציגה בדיוק את הנקודות אליהן היא מתייחסת לצד התייחסות גם לנקודות שהיא לא מכסה.

ביטוח תכולה מתייחס לרכוש שנמצא בדירה עצמה וכן בשטח ששייך לבעל הדירה מחוץ לנכס עצמו, למשל אם יש לו תכולה במחסן של המבנה. הכוונה היא לריהוט, מוצרי חשמל, ביגוד, ודברים אחרים. חשוב להדגיש, ישנן פוליסות שאינן מתייחסות ואינן מכסות מחשבים, יצירות אומנות יקרות או תכשיטים ולשם כך יש לרכוש הרחבות מיוחדות. במקרה של ביטוח תכולה, הפוליסה מתייחסת הן לנזקים והן לגניבות או דברים אחרים.

למה חשוב להשקיע בביטוח דירה?

אנחנו אף פעם לא יכולים לדעת מה עלול להיגרם ועם מה אנחנו נצטרך להתמודד, בין אם זה במבנה של הדירה ובין אם זה בתכולה שנמצאת בתוכה. לכן יהיה נכון מצידנו להשתמש בכל האמצעים שעומדים לרשותנו בשביל ליהנות מהכיסויים הרלוונטיים.

אנחנו יכולים להשקיע זמן ומחשבה בבחירת ביטוח דירה שתתאים לצרכים שלנו, בשביל שלא נשלם מעט מדי ואז הכיסויים לא יהיו בערך משתלם, או שנשלם יותר מדי, ואז הכיסויים יהיו גבוהים ביחס למה שאנחנו צריכים.

 

 

 

לפרסום כתבה, השאירו פרטים